آرمان جامعه شناسی

ارائه کتاب, مقاله, پرسشنامه, پروپوزال, پایان نامه,انجام سفارشهای تایپ, ترجمه و,,,

اطلاعیه فروشگاه

با سلام. جهت هرگونه سوال و پیشنهاد با ایمیل زیر در تماس باشد. با تشکر. socioarman@gmail.com

پایان نامه زندگي روزمره در مراكز خريد

پایان نامه زندگي روزمره در مراكز خريد

این پایان نامه در دانشگاه تهران و در مقطع دکترا و به روش کیفی انجام گرفته است.دارای 300 صفحه .WORD

      مراكز خريد همانند ساير فضاهاي مدرن بخش جدائي ناپذيري از زندگي شهري‏‏اند. چنين مراكزي در ايران نماد مدرنيته محسوب مي‏شوند. خيابان‏ها، كافي‏شاپ‏ها، گيم‏نت‏ها، رستوران‏ها، فروشگاه‏هاي بزرگ، شهربازي‏ها و پارك‏ها  مراكزي‏اند كه در آن مصرف نقشي اساسي ايفا مي‏كند. اما مصرف در چنين فضاهائي صرفا به كالاها و ابزارها محدود نمي‏شود. فضاها نيز در اين مكانها  توليد و مصرف مي‏شوند.  چنين مصرفي همراه است با توليد معاني اجتماعي كه تجربه در زندگي روزمره را با خلاقيت امر مدرن روياروي مي‏سازد. فضاها و مراكز مدرن بخشي مهم از قلمرو زندگي‏روزمره محسوب مي‏شوند. براي ساخت دستگاه نظري مناسب از سه عنصر زندگي روزمره، مصرف و پر‏سه‏زني به شرحي كه مي‏آيد استفاده مي‏كنم و در نهايت به تركيب و صورتبندي جديدي از اين عناصر دست مي‏يابم.

زندگي روزمره  مهمترين عنصر نظري در رسالة حاضر محسوب مي‏شود.  هر تبيين جامعه‏شناسانه اگر به زندگي روزمره ارجاعي نداشته باشد، تبييني ناكارآمد خواهد بود. تصور مي‏كنم، بسياري از بنيانگذاران و موثرين در علوم انساني مسئله اصلي‏شان زندگي روزمره جامعة مدرن بوده است. متفكراني چون فرويد، ماركس، وبر، زيمل و ديگران نه تنها معضلة اصلي خود در نظريات را درون زندگي روزمره جستجو كردند بلكه مواد تحليل خود را  نيز از زندگي روزمره اخذ كردند . تلاش اين متفكران و دغدغة آنها نقد زندگي روزمره و اميد به رهايي بخشي آن بوده‏است. با وجود اين، دريچه‏هاي مختلفي براي ورود به بحث زندگي روزمره وجود دارد.  از آنجا كه اين رساله در چارچوب سنت مطالعات فرهنگي تدوين يافته‏، رويكرد ما در بررسي زندگي روزمره برخاسته از نظريه‏هائي است كه در اين سنت مطرح شده‏است. اين رويكرد بر وجود عنصر قدرت و مقاومت به طور همزمان در زندگي روزمره تاكيد مي‏كند. همان طور كه دوسرتو(1998) گفته‏است، زندگي روزمره هيچ‏گاه تماما از علائق قدرت اشباع نمي‏شود بلكه هميشه خلل و فرجهائي براي مقاومت وجود دارد. اين تلقي رايج در مطالعات فرهنگي را باور دارم كه زندگي روزمره عرصة تفاوتها، ناهمگني‏ها و خلاقيتهاست. نشان‏دادن  اين ناهمگنيها و خلاقيتها در زندگي روزمرة مراكز خريد از جمله اهداف اساسي رسالة حاضر است.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 18,200 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
MARAKEZE-KHARID_443406_5793.zip841.5k