آرمان جامعه شناسی

ارائه کتاب, مقاله, پرسشنامه, پروپوزال, پایان نامه,انجام سفارشهای تایپ, ترجمه و,,,

اطلاعیه فروشگاه

با سلام. این فروشگاه بدلیل عدم فعالیت واگذار می گردد. جهت هرگونه سوال و پیشنهاد با ایمیل زیر در تماس باشد. با تشکر. socioarman@gmail.com

پایان نامه تلويزيون و هژموني فرهنگي

پایان نامه تلويزيون و هژموني فرهنگي

این پایان نامه در دانشگاه تهران و در مقطع دکترا و به روش کیفی انجام گرفته است. 259 صفه WORD. به همراه پرسشنامه مصاحبه.

” در صنعت فرهنگ‏سازي فرد نوعي توهم است، آن هم نه صرفاً به سبب يكدست و استاندارد شدن ابزار توليد. وجود او فقط تا وقتي تحمل مي‏شود كه شكي در مورد يگانگي‏ كاملش با امر كلي وجود نداشته باشد. فرديت دروغين يا شبه فرديت امري رايج است: از بديهه نوازي استاندارد شده در موسيقي جاز گرفته تا آن ستارة استثنايي كه گيسوانش روي پيشاني‏اش فِر خورده تا اصالت و يكتايي او را اثبات كند.» (آدورنو و هوركهايمر ، 1380: 70)

از ديد نظريه‏پردازان انتقادي «كالايي شدن»، «استاندارديزه شدن» و «توده‏اي شدن» اصلي‏ترين خصلتهاي محصولات صنعت فرهنگ‏سازي‏اند. از اين منظر، تلويزيون بارزترين نماد صنعت‏ فرهنگ‏سازي است. آدورنو در مقالة مشهور خود راجع به تلويزيون (با عنوان «چگونه به تلويزيون نگاه كنيم») به نقد انواع مختلف كليشه‏سازي در تلويزيون، شبه رئاليسم تلويزيون، و معناها و فرم‏هاي متعارف آن مي‏پردازد. اين مقاله، به تعبير خود آدورنو، سوای تحليل تاريخي اشكال قديم و جديد فرهنگ عامه، «تحليل ساختار چند لاية تلويزيون در عصر حاضر» است(واسکو، 2005:20). به طور كلي، از ديد نظريه‏پردازان مكتب فرانكفورت، تلويزيون همانند ساير محصولات صنعتِ فرهنگ‏سازي رسانه‏اي است كه عمده كاركرد آن ايجاد سرگرمي، بسته‏بندي كالاهاي فرهنگي، سلب قدرتِ تأمل و تفكر از توده‏ها و منفعل ساختن آدميان است. در جامعة مصرفي معاصر، توده‏ها صرفاً مصرف كنندة منفعل كالاهاي فرهنگي بسته‏بندي شده‏اي هستند كه صنعت فرهنگ‏سازي در اختيارآنها مي‏گذارد.


 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 18,200 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
ZANAN-V-HEZEMONI_443431_8379.zip301.3k